לא מכבר עברנו לשעון חורף וזאת סיבה מעולה לספר מעט על רומא בחורף.
רומא היא העיר הנצחית שיופייה נשאר כהוא זה במשך כל השנה.
אנשים רבים סבורים כי רומא נהדרת לקיץ. ולחורף?
כאן הדעות מעט חלוקות ולכן אנחנו כאן – כדי לשבור כמה מיתוסים.

 

מטיילים ותיירים רבים חוששים מגשמים בזמן החופשה שלהם, אך ברומא, הגשמים הם לא גשמים כפי שאנו מכירים אותם.
ברומא בחורף תוכלו להרגיש ממטרים קלים שיורדים לסירוגין במשך מספר שעות, אך כפי שתבינו מיד- דבר לא עוצר את העיר הנצחית.

 

ההבדל היחיד בין רומא בקיץ ורומא בחורף בגדול, הוא ג'קט ומטריה לעת הצורך.
גם בחורף, רומא מושכת תיירים רבים שנהנים מתקופה בא מזג אוויר ברומא מרענן ומטיול שונה במעט.
מזג האויר ברומא בחורף מאפשר לשבור מעט את השגרה עם טיול שונה במקצת, אינטימי ובעיקר מהנה. ניתן להרכיב סיור ברומא בחורף המורכב ממקומות רבים, כמו בתי קפה, כנסיות ומוזיאונים.

הנה רעיון לכמה מקומות אליהם אפשר להגיע ברומא ביום גשום

בתי קפה ומסעדות ברומא
מגוון בתי הקפה ברומא יכול להיות מבלבל, או חוויתי, תלוי איך מסתכלים על זה.
בתי הקפה ברומא הם חלק בלתי נפרד מן הקולינריה האיטלקית והקפה האיטלקי הוא חוויה ארומטית נימוחה ומומלצת. אספנו לכם מספר בתי קפה ברומא, שאנו מכירים וממליצים עליהם.
אתם מוזמנים ללגום בהנאה מהמשקה האיטלקי כל כך וליהנות מהרוגע והשלווה.
מלבד בתי הקפה ברומא, פזורות ברחבי העיר גם מגוון גדול של מסעדות.
חלקן הגדול הוא מלכודת תיירים עם אוכל פופולרי ומחירים גבוהים, אך מסעדות אלה אינן המסעדות המייצגות את הטעם האמיתי של רומא. בכדי להנות ממסעדה איטלקית אמיתית לא צריך ללכת רחוק, מספיק רק לקרוא על מסעדות ברומא ולבחור לכם משלל ההמלצות שלנו, את המסעדה שמצאה בעיניכם.

מוזיאון הקפיטולין
בקצה גבעת הקפיטול, השוכנת בלב רומא, ממש בסמוך לפיאצה ונציה, תוכלו למצוא את המוזיאונים הקפיטולינים, הלא הם ה'מוזאי קפיטוליני'. מדובר במוזיאונים הנחשבים להיות הראשונים בעולם כולו. את הרעיון להקים מוזיאון הגה מיכאלאנג'לו, בכבודו ובעצמו וכמובן שהוא הוסיף ועיצב את המבנה עצמו. זהו עוד רעיון מבריק שיש לרשום לזכות גדול אמני הרנסנס הגבוה (הרנסנס, לא האמן). תמצאו במוזיאונים מגוון פריטי אומנות מתקופות ותרבויות שונות: מרומא העתיקה, מהרנסנס והברוק ומהתקופה האטרוסקית. בין היצירות המשמעותיות שמחזיק המקום ניתן לחזות בפסל המקורי של הזאבה המיניקה את התאומים מייסדי העיר, רמוס ורמולוס; פסלו הענק של מרקוס אורליוס העשוי מברונזה (תמצאו גם העתק שלו במרכז הפיאצה הסמוכה למוזיאון); סרקופגים מרהיבים; שרידים אטרוסקים של מקדש ששכן בעבר על ראש הגבעה וכמובן, שרידי פניו, ברכו וידו של הפסל הקולוסיאלי הענק של קונסטנטין הגדול. במוזיאון יש גלריית ציורים נפלאה, בה מרוכז אוסף יצירות של גדולי האמנים מתקופת הרנסאנס והבארוק, ביניהם קארווג'יו, אל גוורצ'ינו ורבים אחרים. כמובן שבפירוש אסור לפסוח על תצפית וכוס קפה ממרפסת בית הקפה במוזיאון, הממוקמת באופן מושלם להשקיף על רומא כולה.

סיור כנסיות
למי שאינו מרגיש מנוע מבחינה דתית להיכנס להיכל קודש נוצרי, טיול בין כנסיות הוא אפשרות מרתקת ונפלאה לימי גשם, בהם גם הרחובות פקוקים ברכבים. ניתן להתחיל את הסיור בפיאצה דל פופולו, בכנסיית סנטה מריה דל פופולו. בכנסיה ניתן למצוא את ציוריו המדהימים של קארווג'יו ופסליו של ברניני הגדול. מכאן אפשר להתהלך לאורך ויה דל קורסו, חשוב כמובן גם לבקר בכמה חנויות במהלך ההליכה (למכורי השופינג ברומא: תירוץ טוב להיכנס הוא שמדובר בסך הכל בתמיכה בקהילה היהודית הטריפוליטאית, אשר רבות מהחנויות בבעלות חבריה). לצד החנויות, מי היה מאמין, יש ברחוב מספר כנסיות שבאמת שווה להציץ בהן. נקודת סיום מצויינת לסיור הכנסיות שלנו היא כנסיית סן לואיג'י די פרנצ'זי. בכנסייה שלוש יצירות נפלאות של גדול אמני הבארוק שכבר הוזכרה קודם לכן, מדובר במיכאלאנג'לו מרסי, הלא הוא קארווג'יו. הכנסיה מהודרת ושופעת הוד.

 

חג המולד ברומא
זהו זמן לו מחכים אנשים רבים. רומא בחג המולד עוטה מעטה של קסם (ואם יהיה לכם מזל, גם של שלג) והרחובות מתכסים בצבע אדום ועצי אשוח המקשטים כל פינה.
25 לדצמבר, זה התאריך הרשמי בו נחגג החג וכבר לפני כן, קשה שלא להרגיש את אווירת החג ברחובות, בקניונים ובעצם בכל פינה ברומא. במסעדות ברומא תוכלו גם לראות עצים קטנים ומוארים שיכניסו אתכם לאווירת החג. כמה שבועות לפני חג המולד רומא מתקשטת באורות צבעוניים, אמני רחוב ודוכני שוקולד. אם תלכו לכיכר פטרוס הקדוש, לא תוכלו להתעלם מעץ אשוח מואר וגדול במיוחד המושך אליו מבקרים רבים.
כך או כך, אין ספק כי יש לכם את כל הסיבות לבוא לרומא בחורף ולהנות בשלל ההצעות המפתות שיש לעיר הנצחית להציע.

אתם מוזמנים לפנות אלינו ישירות להזמנת שירות או לכל שאלה:
טלפון ישראלי בחו"ל – 054-9208338
או בדואר אלקטרוני info@romabest.com

אהבתם? פרגנו לנו בגוגל פלוס!

RomeWinter_opt

המלצות

להוספת המלצה לחץ כאן

  1. מאת ליאור:

    חזרנו לפני שבועיים מטיול באיטליה (כמובן כולל רומא) וכמי שסובלת מקור אני חייבת לציין שרומא הייתה מדהימה!
    וחיי הלילה היו תוססים בדיוק כמו בקיץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


נא העתק הטקסט שמופיע בתמונה

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

'