אמנם רומא נוסדה בשנת 753 לפני הספירה (לפי המסורת האיטלקית) אבל רומא בהחלט לא היתה ההתישבות הראשונה בחצי האי האיטלקי.

מתוך אתר וויקיפדיה:

האטרוסקים הגיעו לאיטליה בערך במאה ה-10 לפני הספירה והתיישבו באזור שבין מקום מושבם של השבטים הקלטים מדרום להרי האלפים ובין לאטיום שבמרכזה של איטליה. מקורם של האטרוסקים לוט בערפל. יש השערה המבוססת על האמור בכתבי הרודוטוס כי הגיעו מאזור לידיה שבאסיה הקטנה.

במאות השנים שחלפו מאז התיישבותם באיטליה פיתחו האטרוסקים תרבות מפותחת מאוד שהתחרתה בתרבותם של היוונים הקדמונים והמצרים הקדמונים, עמים שלאטרוסקים היו קשרים ענפים עמם.

אמנות אטרוסקית

אמנות אטרוסקית

במאות ה-8 וה-7 לפני הספירה השתלטו האטרוסקים לחלוטין על כל צפון ומרכז איטליה, אזור שנקרא מאז על שמם - אטרוריה.

האטרוסקים הקימו באטרוריה מספר ערי מדינה שהיו מאוגדות ביניהן בקשרי גומלין. בין הערים הבולטות: ויי, קירה, טארקויניי (טרחנה), וטולניה, רוסלאי, פופולניה, וולצ'י, קולסיום, ארטיום, בולזנה, פרוסיה, צ'יוסי, וולטרה וקורטונה. בנוסף היו מספר ערים תחת שלטון אטרוסקי שלא היו חברות בהתאגדות זו. אחת מהחשובות שבהן היא טרקוויניה.

במהלך המאה ה-3 לפנה"ס נפלו ערים אלו תחת מרותה של רומא באופן סופי.

מה קרה לעם הזה? לאן הם נעלנו ולמה? מה הם השאירו ששרד את מבחן הזמן?

למבקרים ברומא שמעוניינים לחקור ולגלות יותר על ההסטוריה הקדומה של היבשת, לטייל בין עתיקות ולחוות את החיים בתקופה הקדומה הזאת, אנחנו ממליצים על אתר מורשת עולמית בעיירה הקטנה צ'רווטרי, מרחק נסיעה של 40 דקות מרומא, שם תוכלו לראות את העיר-מדינה קאיסריה, עיר שכללה אוכלוסיה של 25,000-40,000 תושבים ושלטה על אזור עצום שגבל בעיר רומא עצמה.

למידע נוסף על האטרוסקים >> goo.gl/dGqlvY

למידע נוסף על האומנות האטרוסקית >> goo.gl/3mo1XB

למידע נוסף על העיר צ'רווטרי >> goo.gl/0fdOFN

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


נא העתק הטקסט שמופיע בתמונה

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

'