בחורף 2011 נחנך במרכזה של רומא אתר ארכיאולוגי מרהיב המשחזר את ארמון פאלאצו ולנטיני (Domus Romane Palazzo Valentini). מדובר בארמון יפהפה שבמהלך שחזורו התגלו אולמות וחדרים רבים, מטבחים, רצפות מפוארות ורהיטים מפוארים.

 

סיפורו של פלאצו ולנטיני

ארמון פלאצו ולנטיני הינו מבנה מרשים שהוקם במאה ה- 16 על ידי נכדו של האפיפיור פיו החמישי, הקרדינל בונלי מיקלה. במאה ה- 18 המבנה נרכש על ידי הקרדינל רנאטו ג'וזפה אשר ביצע בו שינויים מהותיים, ובנה בתוכו ספרייה מרשימה שהכילה 24 אלף ספרים. בהמשך הושכר הארמון למספר אנשים המעמד העליון, כאשר בתחילת המאה ה- 19 הוא נרכש על ידי ולנטיני וינצ'נו שהיה בנקאי מצליח שעל שמו נקרא בימינו הארמון. מאז ועד לימינו הארמון עבר שיפוצים רבים, וכיום חלק מהמבנה משמש את משרדי המחוז של רומא וחלק אחר לאחר השחזור משמש גם כאתר היסטורי ייחודי ומרשים.

 

אתרים נוספים בסמוך לארמון

מי שיגיע לסיור בארמון ולנטיני יוכל להמשיך לאתרים נוספים השוכנים בסמוך אליו. הארמון שוכן במרכזה העתיק של רומא, בסמוך למוזיאון פיאצה ונציה הגדול והמרשים מהמאה ה- 19. בפתח המוזיאון עומד מונומנט עצום מימדים שהוקם בראשית המאה ה- 20 לזכרו של המלך עמנואלה ויטוריו, האחראי לאיחודה של איטליה. מצידו השני של מתחם הארמון ממוקמות שדרות הפורום הרומי שהיוו את מרכזה החברתי התרבותי והכללי של האימפריה הרומית. בנוסף, באותו צד של המתחם שוכן גם שוק טאריאנוס המקורה, המרהיב ביופיו והראשון מסוגו באירופה.

 

הגילויים הארכיאולוגיים בארמון ולנטיני

בשנת 2011 בוצעו בארמון עבודות ארכיאולוגיות שהובילו לקשת רחבה של ממצאים יפהפיים. בין היתר התגלו באתר קירות מעוטרים בפסיפסים מרשימים וייחודים, היכל מרחצאות מפואר ושלל רהיטים, כדים, חפצים ופריטים נוספים שהיו שייכים לדיירי הבית לאורך המאות.

 

האתר ההיסטורי שבארמון ולנטיני

הממצאים הארכיאולוגיים שהתגלו בארמון הוסבו לאחרונה לאתר היסטורי מרשים ומיוחד, בו מוצעים סיורים וירטואליים מתקדמים הנעזרים בין היתר במופע אור קולי על קירות הארמון, ומשלבים משחקי אור בליווי הסברים קצרים. סיור זה לוקח את המבקרים למסע אחורה בזמן לימי האימפריה הרומית, ומאפשר להם לשוטט בין אולמות וחדרי הארמון וחלליו השונים. שיאו של הסיור מתמקד במקדש קטן ובעמוד טראיאנוסה המתאר כיצד כבש הקיסר טראיאנוס את רומניה.

 

ביקור בארמון ולנטיני

כאמור, חלקו של ארמון ולנטיני משמש כיום כאתר היסטורי ומושך אליו תיירים רבים שמגיעים לרומא. האתר פתוח בכל חודשי השנה והינו אידיאלי לביקור בעיקר בימות החורף והקיץ. מלבד ימי שלישי, האתר פתוח בכל יום החל מהשעה 9:30 בבוקר ועד לשעה 6:30 אחר הצהריים. הסיור מהווה חוויה מהנה וקלילה המתאימה לכל המשפחה, ודרך נהדרת גם עבור ילדים להכרת ההיסטוריה של העם הרומי וסיפורו האישי והייחודי של הארמון.

 

לחץ למעבר לרשימת הסיורים ברומא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


נא העתק הטקסט שמופיע בתמונה

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

'