סיור מנמל ליבורנו אל הכפרים התלויים –ה"צ'ינקווהטרה" וחזרה

  • סיור אידיאלי למפליגים בקרוז
  • משך הסיור: כשמונה שעות

התכוננו לפינוק אמיתי, זהו אחד מסיורי החוף המיוחדים, לנופים בלתי נשכחים של גבעות, ים וכרמים. הנהג האדיב ורכב היוקרה שלכם יחכו לכם בצאתכם מהאוניה בנמל ליבורנו ויקחו אתכם לפנינה אמיתית – צ'ינקווה טרה ((Cinque Terre. מה קורה ב Cinque Terre? שמונה ק"מ של חוף סלעי מרהיב, שני צוקים ואלפי קילומטרים של טרסות משובצות כרמים. תוסיפו לכך חמישה כפרי דייגים מימי הביניים הבנויים על הסלע וצבע מי ים ושמיים תכול מתכול, ואולי תקבלו מושג ראשוני לגבי מהי צ'ינקווה טרה. מונטרוסו (Monterosso), ורנזה (Vernazza), קורנליה (Cornaglia), מנרולה (Manarola) וריומג'ורה (Riomaggiore) הם שמות הכפרים הציוריים בצ'ינקווה טרה, כל אחד בעל אופי מיוחד וכולם חלק מפארק לאומי שהוכרז כאתר לשימור על ידי UNSCO בשנת 1997. אולי משום שהגישה לצ'ינקווה טרה היתה מוגבלת עד לא מזמן, הצליחה צ'ינקווה טרה לשמור על הקסם יוצא הדופן והאישי שלה, למרות התיירות במקום.

דרך נהדרת לראות את צ'ינקווה טרה בסיור החוף, היא לרכוש כרטיס נסיעה חופשי לרכבות צ'ינקווה טרה, שיאפשר לכם גישה בלתי מוגבלת לתחבורה בין העיירות (כרטיסי רכבת ואף אוטובוס לקורניליה, הממוקמת במעלה גבעה גבוה מעל קו החוף) וחופש תנועה ללא מגבלות תכנון, בשילוב עם כרטיס הכניסה ל'רחוב האהבה'.

ניתן לצעוד בשביל "הכחול", כלומר שביל הים, גם אם רק בחלק מן הדרך. שביל זה, הפופולרי ביותר, מחבר את חמשת הכפרים ונמתח קרוב לקו החוף, אם כי אין לטעות – הוא מטפס לא מעט פעמים למרומי הרכס ומאפשר לראות משם נופים יפים במיוחד. אורכו של השביל הכחול תשעה קילומטרים והוא מחולק לארבעה קטעים – בין הכפרים. כאמור, היתרון הגדול של הליכה בשבילים אלה טמון בכך שהרכבת מאפשרת לנוע מכל מקום לנקודת ההתחלה או הסיום במהירות רבה. היא מגיעה לכפרים בתדירות גבוהה (בכל חצי שעה) והנסיעה בין הכפרים נמשכת רק כמה דקות. כך אפשר לצאת לטייל ולהחליט בכל כפר לאן ואיך ממשיכים הלאה.

קטע ההליכה הראשון מריומאג'ורה למנרולה הוא הקצר והקל ביותר, כחצי שעה בלבד. קטע זה זכה לכינוי "שביל האוהבים" (Via dell Amore), ולאורכו ניצבים כמה ספסלי אבן ובית קפה שצופה אל הצוקים ואל הים מאפשר ללגום קפה מצוין בנוף  מרהיב. בערך במחצית הדרך, ליד פסל אבן של זוג אוהבים, תלויים על המעקה מאות מנעולי מתכת. מדובר במנהג מקומי שמשמעותו הנצחת הקשר. הרחוב הרומנטי ועוצר הנשימה הזה למעשה נחצב בצוקים, ויש לשלם במקום דמי כניסה.

הקטע השני ממנרולה לקורניליה ארוך קצת יותר וההליכה בו נמשכת כשעה ורבע. יש בו כמה קטעים שנחסמים לעיתים קרובות בגלל מפולות סלעים ועפר. רובו צמוד לחוף אבל החלק האחרון, לפני העלייה לקורניליה, כרוך בטיפוס די תלול בגרם מדרגות לגובה כמאה מטר מעל פני הים. ממנרולה ניתן גם לקחת רכבת או סירה לורנזה, או לטייל לאורך הדרך ההררית כדי להגיע אליה.

אורך הקטע השלישי מקורניליה לוורנזה כארבעה קילומטרים. ההליכה נמשכת כשעה וחצי או קצת יותר, תלוי בקצב שלכם. קטע זה נחשב ליפה ביותר ויחסית לקטעים האחרים הוא מבודד למדי ולא רבים צועדים בו. המסלול חולף במרחק כמה מאות מטרים מקו החוף, לצד מטעי זיתים, בוסתני תאנים, לימונים ורימונים, ורוב השביל לא סלול. בחלקו האחרון, בקטע היפה ביותר, יורדים הצועדים בגרם מדרגות אבן עתיק ומפותל שמוביל בסופו של דבר אל הכפר ורנזה. פעם שימש השביל הזה כמסלול פרידות שהובילו את האספקה אל הכפר. התצפית מראש גרם המדרגות על בתי הכפר הצבעוניים והמפרץ הכחול מרחיבה את הנפש. ורנזה היפיפייה נחשבת לציורית ביותר, וכנראה שתרצו לעצור ולהתפנק בארוחה טובה באחת המסעדות הנהדרות. התוכנית כאן מאוד גמישה משום שיש המון מה לראות, ולכל אחד תחום עניין שונה.

בסוף היום תפגשו את הנהג והרכב שלכם במונטרוסו, הכפר האחרון בטיולינו הממוקם בצפון צ'ינקווה טרה, ממנו תצאו לנסיעת הפרידה שלכם מהכפרים בדרך חזרה לנמל ליבורנו. למעוניינים בהליכה בקטע הרביעי והאחרון מוורנאצה למונטרוסו מצפה הליכה של שעתיים. אורך הקטע שלושה קילומטר אבל הוא מפותל ומעט קשה יותר מן הקטעים האחרים. חלקו הראשון כרוך בטיפוס ממושך למרומי הרכס ובחלק האחרון יורדים בגרם מדרגות תלול למלון פורטה רוקה בקצה הכפר.

השירות כולל:
- רכב מרצדס פרטי לכל היום עם נהג צמוד דובר אנגלית (8 שעות).

הערות:
- הכרטיס היומי עולה חמישה יורו והצועדים בכל קטעי השביל ביום אחד לא יזדקקו לכרטיסים נוספים
לשאלות נפוצות בנושא סיורים ברומא לחץ כאן

לסיור הבא: טיול כרמים מנמל ליבורנו אל לב טוסקנה ובחזרה

חזרה לעמוד סיורים ברומא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


נא העתק הטקסט שמופיע בתמונה

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

'